Bel: +31 (0)40 - 204 41 45

COVID19-RICHTLIJNEN TOURINGCARVERVOER

 Deze COVID-19-richtlijn geldt voor de inzet van touringcars tijdens de door u geboekte reis. De richtlijn is gebaseerd op de overheidsadviezen en deels op de regels die gelden in het openbaar vervoer, aangevuld met enkele branche specifieke zaken. De richtlijn is door Busvervoer Nederland in overleg met de vakbonden opgesteld en aangeboden aan de politie, ILT en het ministerie van I&W. Wanneer de overheid de coronamaatregelen aanpast, bekijken Busvervoer Nederland en de vakbonden of deze richtlijn aangepast moet worden. Deze richtlijn geldt in de touringcar en op instapplekken en uitstapplekken. De regel geldt niet op de eindbestemming of tussenstops van de touringcar. Op deze plekken gelden de algemene COVID-19 richtlijnen die zijn vastgesteld door plaatselijk autoriteiten.

mondkapje.pngOp 14 september kondigde het Kabinet aan dat de coronamaatregelen met ingang van 25 september verder worden versoepeld. Helaas geldt dit niet voor het dragen van een mondkapje in het personenvervoer (vanaf 13 jaar). De maatregel wordt ook niet versoepeld wanneer passagiers een negatief testbewijs of een inentingsbewijs kunnen overleggen, ondanks aandringen hierop bij  het ministerie van I&W. De mondkapjesplicht blijft ook overeind in de luchtvaart en in het openbaar vervoer.

RICHTLIJNEN VOOR DE PASSAGIERS
1. Draag tijdens in- en uitstappen en de hele busrit een mondkapje. (Als u niet in het bezit bent van een mondkapje kunt u dat doorgeven aan EMA Reizen. Een mondkapje zal u voor het instappen overhandigd worden en kost € 1,00 per mondkapje).
2. Zorg ervoor dat u een ingevulde en ondertekende verklaring ‘vervoer per touringcar’ inlevert voor het instappen in de touringcar! (deze ontvangt u van ons bij u laatste reisbescheiden) 
3. Stap niet in de bus wanneer u koorts, verkoudheidsklachten of andere ziektesymptomen heeft
4. Houd u aan de regels. De chauffeur bepaalt wat mag en wat niet mag. Houd een passagier zich niet aan de richtlijn, dan kan de chauffeur de toegang verbieden
5. Volg de onderstaande regels voor het instappen en het en uitstappen
a) Stap in en stap uit via de middendeur.
b) Stap één voor één in en stap ook weer één voor één uit
c) Blijf bij het instappen en uitstappen minstens de door de overheid geadviseerde afstand van elkaar vandaan.
d) Laat bij het uitstappen de passagiers die het dichtst bij de uitgang zitten het eerste uitstappen. Er is geen rouleersysteem en iedereen neemt steeds plaats op de bij instap toegewezen plaats.
e) Laat s.v.p. geen afval achter; en met name geen mondkapjes.
6. Lopen in de touringcar is verboden, zodat passagiers altijd zo ver mogelijk bij elkaar vandaan blijven.
7. respecteer de regel dat alleen de chauffeur de vooringang van de bus mag gebruiken.
8. Het laden en lossen van uw bagage wordt door de chauffeur/reisleider geregeld.
9. U dient zich ten aller tijden te houden aan deze regels, doet u dat niet bent u voor de gevolgen aansprakelijk.
10. De voorste 2 banken mogen niet gebruikt worden om voldoende afstand van de chauffeur te waarborgen.

RICHTLIJNEN VOOR DE CHAUFFEURS EN HET TOURINGCARBEDRIJF
VOORBEREIDINGEN VAN DE RIT EN SCHOONMAAK VAN DE TOURINGCAR
1. De bus wordt na elke rit schoongemaakt en gedesinfecteerd.
2. De bus wordt tijdens de reis en na de reis geventileerd.
3. De richtlijnen voor de passagiers worden nogmaals weergegevens op flyers in de bus.
4. De zitplaatsen wordt u toegewezen voor het instappen, u mag niet afwijken van de toegewezen zitplaats.
5. Bij de instap staat desinfecterende gel.
6. De airconditioning en de filters worden wekelijks schoongemaakt en met antibacteriële spray behandeld.  
7. Het toilet van de touringcar blijft gesloten.
8. Indien noodzakelijk wordt een extra tussenstops gemaakt voor toiletbezoek bij ritten langer dan twee uur.

CORONATOEGANGSBEWIJS
Met ingang van 25 september is alleen toegang mogelijk tot horeca/ theater/ bioscoop/ evenementen etc. met  een coronatoegangsbewijs (met geldig legitimatiebewijs) zie hiervoor ook  www.coronacheck.nl

Laat je testen of vaccineren

QR-test.png
Voor toegang vragen sommige plekken of landen een vaccinatiebewijs, testbewijs of herstelbewijs

Maak een QR code
QR-code-maken.png
Van een vaccinatie, een herstel of van een negatieve testuitslag maakt u in de app een QR code. Dat is u bewijs

Toon je QR code
QR-code-tonen.png
Laat de QR- code en je ID bewijs controleren voor toegang tot een bepaalde plek of land

U dient er zelf voor zorg te dragen dat u in het bezit bent van het gevraagde coronatoegangsbewijs. Mocht u dit niet kunnen tonen wanneer dit aan u gevraagd wordt en u niet kan worden toegelaten tot de gelegenheid kan EMA Reizen hier niet verantwoordelijk voor worden gesteld.

STATUS VAN DEZE RICHTLIJN
De volledige versie van deze COVID-19-richtlijn is gepubliceerd op de website van Busvervoer Nederland. https://www.knv.nl/wp-content/uploads/2021/07/2021-06-15-Covid19-richtlijn-touringcarvervoer.pdf

AANSPRAKELIJKHEIDSVERKLARING
Ons bedrijf volgt de hygiënemaatregelen van de overheid nauwgezet op en heeft het ingezette materieel zorgvuldig gereinigd. Passagiers worden gewezen op de extra getroffen maatregelen in verband met voorkoming van de verspreiding van het Coronavirus. In aanvulling op artikel 8 van de algemene vervoer- en reisvoorwaarden is de vervoerder niet aansprakelijk voor schade die ontstaat vanwege het niet in acht nemen van de maatregelen of het niet opvolgen van de aanwijzingen van vervoerder.

 

 

UPDATE 24-02-2021

Vanaf woensdag 3 maart mogen wij weer klanten ontvangen, u dient minimaal 4 uur van te voren telefonisch een afspraak te maken. Wij kijken ernaar uit om u weer bij ons te mogen ontvangen! 


Momenteel mogen wij geen klanten ontvangen op ons reisbureau in verband met sluiting van niet- essentiële winkels. Natuurlijk kan u ons telefonisch (maandag/woensdag/donderdag) en per email bereiken om vragen te beantwoorden en / of reserveringen/ boekingen te maken voor het moment dat we weer veilig mogen en kunnen reizen.


 UPDATE 20-01-2021:
Wat zouden wij u graag in een van onze touringcars verwelkomen voor een  goed verzorgde dagtocht of meerdaagse reis! Echter wordt u geduld, en dat van ons, nog even op de proef gesteld en moeten we nog even volhouden. Maar wij zijn met volle moed met de voorbereidingen aan de slag gegaan voor het nieuwe reisseizoen 2021. Wij blijven positief en gaan ervan uit dat wij snel weer op pad mogen met u.

De dagtochten/ meerdaagse reizen die wij hebben uitgesteld in oktober/ november en december 2020 gaan wij weer op de planning zetten zodra de maatregelen het toelaten.
Wij werken regelmatig onze site bij met nieuwe dagtochten voor onze individuele reizigers. De data voor deze uitstappen maken wij bekend zodra er zicht is op wanneer dat we weer veilig kunnen reizen.

Wel is het al mogelijk om een meerdaagse reis te boeken voor de zomer en het najaar.  De bestemmingen en data vindt u bij vakantiereizen. Mocht u in het bezit zijn van een voucher dan kan u bij boeking uw voucher verzilveren. 

Voor het boeken van een meerdaagse reis hanteren wij een iets andere werkwijze in deze tijd dan dat u van ons gewend bent:

  • Geen aanbetaling bij boeking
  • Geen annuleringskosten als wij de door uw geboekte reis nog niet kunnen uitvoeren,  annuleren wij deze gratis (de annuleringsvoorwaarden en de daarbij behorende kosten blijven van kracht als u zelf de reis annuleert)
  • De boeking wordt pas definitief als wij veilig op reis mogen en kunnen, vanaf dat moment geldt dan de betalingsverplichting van de overeengekomen overeenkomst

UPDATE  26-11-2020:

De maatregelen rondom COVID-19 blijven nog even ons leven beheersen, de gedeeltelijke lockdown gaat verder. Dit heeft uiteraard ook invloed op onze gezellige daguitstapjes, waar we allemaal zo’n zin in hadden om deze samen met u te gaan maken. Helaas dienen we met zijn allen nog even geduld te hebben en ons aan de maatregelen te houden, des te eerder kunnen we weer als vanouds op reis.  

Als reiziger mag u nog steeds in één van onze touringcars  stappen om een onvergetelijke dag te beleven. Echter is nog steeds de maatregel dat de horeca verplicht haar deuren heeft moeten sluiten,  hierdoor kunnen wij niet de dagtochten uitvoeren zoals u dat van ons gewend bent. Daarom hebben wij besloten om de dagtochten die gepland stonden voor oktober- november en dagtochten tot 18 december te verplaatsen naar een nog nader te bepalen datum. (reizigers die bij ons een dagtocht hadden geboekt zijn inmiddels schriftelijk door ons op de hoogte gebracht)

Heeft u ook geboekt voor 2e Kerstdag?
Volgens de huidige maatregelen zal de horeca nog tot medio december gesloten blijven. Begin december komt hier meer duidelijkheid over vanuit de overheid wat de mogelijkheden zijn rondom de feestdagen. De reizigers die geboekt hebben voor de Kerstdagtocht Land van Maas en Waal worden tijdig door ons op de hoogte gesteld over de ontwikkelingen rondom deze dagtocht.  


Wij voeren al onze reizen uit volgens de richtlijnen en adviezen op van het RIVM, KNV, SGR en het Ministerie van Buitenlandse Zaken.  Voor uw en onze veiligheid reizen wij alleen als het verantwoord is.


Richtlijnen in onze touringcars vanaf 1 juli:
Wij hanteren de regels die zijn opgelegd door de overheid:

* In de touringcars hanteren wij strikt de maatregelen
* Het dragen van mond- neuskapjes is verplicht
* Voor vertrek dient u een gezondheidsverklaring te ondertekenen
* U krijgt een vaste zitplaats toegewezen
* Het toilet in de bus blijft gesloten. Wij zorgen er tijdens de reis voor dat u voldoende de mogelijkheid heeft om naar het toilet te gaan.
* Wij zorgen ervoor dat na iedere rit (en tijdens de reis) de touringcar goed wordt schoongemaakt en geventileerd. Uiteraard hanteren wij ook de maatregelen zoals die zijn opgelegd in de landen die wij bezoeken tijdens onze reizen. Dit communiceren wij naar onze reizigers met de laatste reisbescheiden die wij toesturen voor vertrek van de reis.

 Voorwaarden Corona-voucher:

* Het Corona-voucher is 1 jaar geldig na uitgiftedatum. De datum van boeking van uw nieuwe reis dient dus binnen dit jaar te vallen, de reisdatum mag later zijn.
* Het Corona-voucher ontvangen van EMA Reizen is alleen in te wisselen voor een nieuwe reis bij EMA Reizen.
Op de Corona-voucher is de garantieregeling van SGR van toepassing conform  bestuursbesluit van 16 maart 2020.
Indien uw nieuwe reis goedkoper is, ontvangt u het verschil terug in een Corona-voucher.
* Indien uw nieuwe reis een hogere prijs heeft, moet het verschil worden bijbetaald.
* Het Corona-voucher komt op naam te staan van de hoofdboeker, is strikt persoonlijk en 
  niet overdraagbaar.

In principe gaat de reis gewoon door zolang u door ons niet wordt aangeschreven en dient u uw verplichtingen na te komen met betrekking tot de geboekte reis/ dagtocht.  

Ik wil mijn dagtocht/ reis annuleren, kan dat?
Indien u zelf uw reis of dagtocht  op eigen initiatief wenst te annuleren kan u dit doen tegen de huidige annuleringskosten die vermeld staan in onze brochure en op onze site. Indien wij dan alsnog besluiten om de reis of dagtocht te annuleren heeft u geen recht op een corona voucher of restitutie. U kan ook afwachten, als wij vanuit overheidsoverwegingen de reis dienen te annuleren, dan ontvangt u van ons een voucher en bent u uw geld niet kwijt.

Kan ik mijn reis kosteloos annuleren?
Voor dagtochten/ reizen  is het NIET mogelijk om de reis kosteloos te annuleren. Wij houden de maatregelen nauwlettend in de gaten en houden contact met de partners waar wij mee samenwerken om te bekijken wat  mogelijk en verantwoord is. Mocht u dit niet willen afwachten en toch u reis/ dagtocht wensen te annuleren dan gelden onze annuleringsvoorwaarden zoals vermeld op onze site. Indien u een annuleringsverzekering heeft afgesloten kunt u deze kosten declareren bij de verzekering, mits de reden van annulering aansluit bij de voorwaarden van uw verzekeraar.  

Bereikbaarheid:
Voor het beantwoorden van uw vragen zetten wij alles op alles om goed bereikbaar te blijven. Gezien de huidige situatie gaan de dingen nu nèt even anders. Vanaf heden is ons kantoor alleen open voor bezoek op afspraak, verder zijn wij dagelijks van maandag tot en met donderdag beperkt telefonisch bereikbaar. Indien het niet strikt noodzakelijk is verzoeken wij u om vriendelijk te wachten op berichtgeving vanuit EMA Reizen over de door u geboekte reis. En willen wij u verzoeken om uw vragen zoveel mogelijk te stellen per mail via info@ema-reizen.nl

Wij danken u voor het vertrouwen dat u in ons heeft, blijf gezond en goed zorgen voor elkaar, samen komen we door deze bijzondere tijd heen!

EMA Reizen

 

Sluit